Algemene verkoop voorwaarden
Algemeen
Deze informatie is nauwkeurig en met zorg samengesteld aan de hand van de gegevens van de architect, adviseurs en gemeente. Desondanks dient een voorbehoud gemaakt te worden ten aanzien van eventuele wijzigingen in de technische omschrijving van welke aard dan ook en/of maatafwijkingen. Deze wijzigingen kunnen mede voortvloeien uit eisen van de overheid en/of nutsbedrijven. Tevens is de ondernemer gerechtigd tijdens de (af)bouw die wijzigingen in het plan aan te brengen waarvan de noodzakelijkheid bij de uitvoering blijkt, mits deze wijzigingen geen afbreuk doen aan waarde, kwaliteit, uiterlijk, aanzien en bruikbaarheid van de bedrijfshal.
Deze wijzigingen zullen geen der partijen enig recht geven tot het vragen van verrekening van mindere of meerdere kosten. De in de brochure afgebeelde auto´s, beplanting, lantaarnpalen, bureauopstellingen, toiletgroepen e.d. voor zover niet anders is omschreven dienen als impressie en zijn niet in de koop inbegrepen. De situatietekening kan nog aan wijzigingen onderhevig zijn.
Bij tegenstrijdigheden van de perspectieven, tekeningen en inhoud van de technische omschrijving is de inhoud van de technische omschrijving bindend. De gegevens uit deze brochure zijn niet bindend. Voor de juiste gegevens verwijzen wij u naar de officiële bescheiden als koop-/ aannemingsovereenkomst met algemene voorwaarden, die op verzoek aan u beschikbaar worden gesteld.
VERKOOPPROCEDURE
Als u na het doornemen van deze brochure meer informatie wenst,
kunt u een afspraak maken met een van onze makelaars. Wij kunnen
u informeren over de bedrijfsunits en uw vragen beantwoorden in een
persoonlijk, uiteraard vrijblijvend, gesprek. In dit gesprek kunt u een keuze
voor de aankoop van een unit maken.
VRIJ OP NAAM (V.O.N.)
De koop-/aannemingssommen van de bedrijfshallen gelden exclusief btw
en zijn vrij op naam, tenzij nader vermeld. Vrij op naam wil zeggen dat de
hieronder genoemde kosten die met het verwerven van een bedrijfshal
zijn gemoeid, in de koop-/aannemingssom zijn begrepen:
• het appartementsrecht dat een bepaald deel uitmaakt in het realiseren gebouw en grond
• de bouwkosten en de verzekering tijdens de bouw
• eventuele stijging van loon- en materiaalkosten
• alle in de technische omschrijving vermelde onderdelen
• architect- en constructeurkosten
• legeskosten bouwvergunningen (behoudens voor inbouwpakketten)
• notariskosten voor transportakte inclusief kadastraal recht
• straat werkzaamheden
Hierna volgt een opsomming die niet in de koop-/aannemingssom zijn inbegrepen
• financieringskosten, zoals afsluitprovisie en kosten hypotheekakte
• renteverlies tijdens de bouw
• meerwerk
• technische installatie, zoals elektra, verwarming, ventilatie, waterinstallatie, brandslanghaspel, sanitair,
Interne beveiligingsinstallatie etc.
• het brandwerend bekleden van de staalconstructie
• aansluitingen nuts bedrijven
• alle niet met name genoemde onderdelen
• de Omzetbelasting
HET TEKENEN VAN DE KOOP-/AANNEMINGSOVEREENKOMST
Met het ondertekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst verplicht u
zich tot het betalen van de koopprijs ineens indien de bouw gereed is, of
in termijnen tijdens de bouwfase. De betaling van de grond vindt op een
door de verkoper nader te bepalen tijdstip plaats. Nadat de overeenkomst
door de koper en verkoper is ondertekend, ontvangt u hiervan een kopie.
Het originele exemplaar wordt naar de notaris gezonden die dan de
notariële akte van eigendomsoverdracht kan opmaken.
Door de verkrijger dient binnen 14 dagen na ondertekening 10% van de
koop-/aannemingssom via de notaris als zekerheid voor de nakoming van
de verplichtingen te worden gesteld.
EIGENDOMSOVERDRACHT BIJ DE NOTARIS
De eigendomsoverdracht geschiedt door middel van een zogenaamde
“akte van transport” bij de notaris. In de koop-/aannemingsovereenkomst
wordt de datum van transport vermeld. Voor de datum van notarieel
transport zendt de notaris u een afrekening waarop het totale -op die
datum verschuldigde- bedrag is aangegeven.
Dit inclusief de bijkomende kosten zoals:
• de (bouw-)rente over de vervallen maar niet betaalde termijnen tot
de transportdatum.
• de notariskosten voor het opmaken van de (eventuele)
hypotheekakte.
• eventuele afsluitprovisie van uw geldgever.
MEER- EN/OF MINDERWERK
Vóór de start van de bouw kunt u uw meer- of minderwerkwensen
kenbaar maken bij de verkoper waarna u een offerte krijgt toegezonden.
Uiteraard bent u vrij in de aanbesteding hiervan. Meerwerk zal pas
worden uitgevoerd als schriftelijke overeenstemming is verkregen.
Zelfwerkzaamheden tijdens de bouw door de koper zijn niet toegestaan.
OPLEVERING
Op het moment van verkoop wordt een globale opleveringsprognose
gegeven ofwel de datum waarop uw bedrijfshal gereed zal zijn. Wij
moeten daarbij de nodige reserves in acht nemen omdat bouwen nog
steeds veel ambacht met zich mee brengt. Als het vriest kan er niet
gemetseld worden, als het regent niet geschilderd, enz.
Nadat de bedrijfsunit gereed is gekomen zal deze aan u worden
overgedragen bij de oplevering mits door u aan alle financiële
verplichtingen is voldaan. Door de verkoper zal, nadat hij tezamen met
u de bedrijfsunit heeft opgenomen, een proces-verbaal van oplevering
(eventueel voorzien van de nodige opmerkingen) aan u ter ondertekening
worden aangeboden waarna de eventuele gebreken zo spoedig mogelijk
zullen worden hersteld.
GEBRUIK GEMEENSCHAPPELIJKE (BUITEN)RUIMTE
Voor het juiste gebruik van buitenterreinen, groen- en waterstroken,
toegangsweg en andere wegen zal een huishoudelijk reglement worden
opgesteld. Dit reglement zal o.a. de eigenaren en gebruikers binden om
naar rato een gemeenschappelijke (financiële) bijdrage te leveren aan het
onderhoud en in standhouding van de voorzieningen maar ook verbieden
dat de buitenruimten worden gebruikt voor opslag van goederen,
(verpakking-)materialen, containers en (aanhang-)wagens waarbij de
overige eigenaren, gebruikers en bezoekers hinder of overlast
zouden kunnen ondervinden. Tevens komt er een algemene
richtlijn t.a.v. uniformiteit van (reclame)uitingen aan
gevels. Een en ander nader vast te stellen.
AFBOUW/INBOUW KANTOOR
Het inbouw -/afbouwpakket dat door de koper na het gereedkomen van het casco wordt aangebracht,
Dient te voldoen aan de gemeentelijke bouwverordening, het bouwbesluit, de plaatselijke voorschriften
Van de brandweer en nutsbedrijven. In de entreeruimte van de bedrijfsruimte wordt een meterkast geplaatst. De koper verzorgt de aanvraag voor het inbouwpakket en de bijbehorende tekening.
OVERIGE MEDEDELINGEN
Door Actus Notarissen zal een Vereniging van Eigenaren worden opgericht
waarvan alle kopers van rechtswege lid zullen worden.
De eigenaren zullen een jaarlijkse bijdrage moeten voldoen aan de
gezamenlijke gebruikers van de mandelige toegangsweg waaraan
deze bedrijfshallen zijn gelegen. Deze zaken worden in de koopaktes
vastgelegd.
SLOTBEPALING
Alle informatie in deze brochure over het bouwplan wordt u gegeven
onder voorbehoud van goedkeuring van derden, waaronder de afdeling
Bouw- en woningtoezicht van de gemeente Heerhugowaard en van de
nutsbedrijven.